08 juni 2006

På fredag är jag kär

Fredag igen. Alltså dags att pytsa ut lite musik till alla er fantastiska människor som läser vår blog och går på vår klubb. Kan ni fatta att vi haft Join Our Club i snart ett år nu? Det har varit en fantastiskt rolig tid och jag är säker på att vi har många sköna klubbkvällar framför oss också. Jag gissar att vi kommer posta fler (och mer introspektiva) inlägg närmare ettårsjubileumsklubbkvällen, så raskt vidare till musiken:

New Order är världens bästa band och The Perfect Kiss är en fantastisk låt. Här i en mysig tiominutersversion.

New Order - The Perfect Kiss (Live take recorded at video shoot)

Två åttiotalsgiganter möts. När jag var i Tyskland 2003 var detta en brottarhit, men här i Sverige gick den spårlöst förbi. Jag var helt säker på att den skulle bli en sommarplåga, men svenskarna föredrog istället dubiösa låtar som Här Kommer Alla Känslorna (På En Och Samma Gång) och Get Busy.

Nena & Kim Wilde - Anyplace, Anywhere, Anytime

I väntan på att herr Figurine (a.k.a. Dntl, a.k.a. Jimmy Tamborello) ska få tummen ur och spela in ett nytt Postal Service-album tillsammans med Ben Gibbard så får vi nöja oss med det nya James Figurine-albumet, Mistake, Mistake, Mistake, Mistake. Det är ganska dansmusikinspirerat på ett småputtrigt sätt och jag gillar det skarpt. I låten nedan handlar texten om kärlek i mobiltelefoneran och hur jobbigt det är att behöva skriva in elva siffror för att få fram ordet "love" när man SMS:ar.

James Figurine - 55566688833


Taramasalata är inte bara en grekisk dippsås och en trevlig göteborgsk popklubb. Det är också en av världens bästa sommarlåtar.

Eggstone - Taramasalata


/Jens.