27 oktober 2006

Musik är min jättesäng

Ledsen för att vi uppdaterat så dåligt på sista tiden. Jag går fortfarande och väntar på att jag ska bli pappa, så man kan säga att jag har tankarna på annat håll...

Lite mp3:or som jag lyssnat mycket på på sista tiden:

Strip Music smög ut sin nya skiva, Hollywood & Wolfman, för inte så länge sedan. Fortfarande inget som kommer upp i Yvonne-klass, men ändå godkänt. Det stora problemet med skivan är att en något grötig lo-fi-ljudbild gör det svårt att ta till sig en del av låtarna...

Strip Music - God speed your love to me

Tikkle Me (intervju här) är de rykande heta (skrev jag just det där?) resterna av splittrade favobandet Fairy Floss. Kvar är bara Frida och Karin, och musiken låter mer elektroniskt (dock utan att tappa den perfekta och knivskarpa FF-känslan). Kära Tikkle Me, skynda er att släppa fler låtar, för jag vet att ni kan bli hur bra som helst!

Tikkle Me - Butterflies In My Tummy

Skönt tjatig dansindie att skaka loss till på dansgolvet. En remix som får originalet att känns helt och hållet blodfattigt. Bongotrummor FTW!

The Rapture - Get Myself Into It (Serge Santiago Edit)

Snälltwee med vackra harmonier från Kalifornien.

The Soft Lightes - Girlkillsbear (Lo-Fi-Fnk Mix)

The Radio Dept. går från klarhet till klarhet. Perfekt höstmusik och en låt som växer sig starkare för varje lyssning...

The Radio Dept. - We made the Team (extended)

All Saints och remixhjältarna MSTRKRFT tillsammans! Kan det bli bättre? Ser fram mot nästa Join Our Club så jag får dansa till den här...

All Saints - Rock Steady (MSTRKRFT Edition)


/Jens.