14 juni 2007

Dagens låt (14 juni)

Låtom oss fortsätta vår hyllning till sommaren!

Jag är en skivsamlare. I många avseenden tidvis en ganska fanatisk sådan. För sådana som mig så finns det ibland skivor som gäckar en under lång tid, dagens låt till exempel kommer från en platta det tog mig 16 år att finna, jag letade förstås inte aktivt under alla dessa år, men den dök upp i bakhuvudet lite då och då. Men, som tur är så har vi idag tillgång till den allvetande skräphög som kallas "internet" som gärna hjälper till med letandet...

1983 fick Bollock Brothers (med bl a John Lydons bror som medlem) den briljanta iden att göra cover på hela "Never Mind The Bollocks" passande för 1983 med trummaskin, skräpgitarrer och billiga syntar, troligtvis för att provocera, men jag gillar resultatet skarpt! Mycket mer dansgolvsvänligt än originalen, vi har spelat några gånger på klubben, och fler lär det bli!

Bollock Brothers - Holidays In The Sun



/Johan

Etiketter: , , ,