28 juni 2007

Dagens låt (28 Juni)

Det finns vissa tillfällen i mitt liv då musik verkligen tagit sig in i min kropp och gjort sig oemotståndlig; då man inte kan göra annat än att sitta och lyssna. Det är få av dessa tillfällen som skett framför stereon med inspelad musik på en skivtallrik, men ett av dessa tillfällen då jag och min vän Patrik satt med en rykande färsk kopia av Atari Teenage Riots "The Future Of War" i handen. Skivan sattes på, sen dog vår konversation, det gick inte att göra annat än att skruva upp volymen och bara lyssna, det som strömmade ur högtalarna var så fyllt av energi och aggression, rytm och skrik att det tog över rummet helt...

Dagens låt är inte av ATR, men av en svenskt band som inte hymlar med att de inspirerats kraftigt av dem, 64Revolt ifrån Malmö som är ännu ett av de band jag upptäckt under våren som jag kommer att missa på Emmaboda, gör inte samma misstag ni!

"We're not the next generation revolutionaries. You are!"

64Revolt - Next Generation



/Johan

Etiketter: , ,